Sos słodkie chilli

Nie pamiętam nawet kiedy i jak zakochałam się w sosie słodkie chilli, wiem jednak, że połączenie ostrego smaku papryki, słodkości cukru i lekko octowego aromatu to jeden z najlepszych dodatków na ziemi, który podbił moje serce. No dobra, można powiedzieć, że jestem od niego uzależniona, do tego stopnia, że nie widzę przeciwwskazań do jedzenia go solo... łyżeczką. Zazwyczaj kupowałam gotowy sos słodkie chilli, dopóki nie trafiłam na ten cudowny przepis. Jest banalnie prosty, a smak nie do pobicia i już wiem, że nigdy więcej nie kupię gotowego, który pełny jest konserwantów i sama nie wiem czego jeszcze (skład ma około 20 składników, a ten przepis zaledwie 5).






porcja: 400 ml
  • 3 czerwone ostre papryczki (ja użyłam papryczek pepperoni o rozmiarze dłoni i średnicy ok. 1 cm)
  • 2 ząbki czosnku, posiekane drobno
  • 3/4 szklanki wody (200 ml)
  • 1/4 szklanki octu jabłkowego ( ok. 65 ml)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • 1/4 szklanki zimnej wody
  1. Papryczki (razem z pestkami) zmiksuj w blenderze lub posiekaj drobno (ja posiekałam - jest to dość pracochłonne i trzeba uważać żeby nagle nie zaswędziało cię oko, ale kawałki papryczek w sosie są super).
  2. W garnku podgrzej wodę i cukier. Zanim zacznie wrzeć dodaj sól i cukier, a następnie czosnek i paprykę. Wymieszaj dokładnie. Gdy płyn zacznie wrzeć zmniejsz temperaturę do minimalnej, przykryj garnek pokrywką i gotuj przez 10 minut.
  3. W szklance wymieszaj zimną wodę oraz mąkę ziemniaczaną. Niewielkimi porcjami, wciąż mieszając dodawaj do sosu, który szybko zacznie gęstnieć. 


Sos można przechowywać w słoikach po uprzedniej pasteryzacji. Dobrze znosi również mrożenie, wydaję mi się jednak, że przechowywanie w słoikach jest zdecydowanie łatwiejsze.



Zobacz również:











1 komentarz:

  1. zrobiłam dziś ten sos, jest REWELACYJNY :) Ja też już nigdy nie kupię go w sklepie!

    OdpowiedzUsuń