Śniadaniowe muffinki owsiane, kokosowo-bananowe

Zimowa deprecha zmniejszyła moje siły witalne do koniecznego minimum. Wszystko spinam na ostatni moment i już nie mogę się doczekać świątecznej przerwy. Obiecałam sobie, że na początku grudnia dodam kilka Bożonarodzeniowych przepisów. Szczerze mówiąc nie wiem czy się uda - na wszystkich blogach i w całym internecie zatrzęsienie śledzi, karpi i suszu. Po prostu jakoś mi się to nie uśmiecha. A ja nie organizuję Świąt, więc mój wkład kulinarny ogranicza się zwykle do minimum. W tym roku nie zamierzam zjeść dwunastu potraw, tak naprawdę czekam tylko na dwie: najlepszą i niespotykaną nigdzie poza moją rodziną zupę, czyli postny barszcz z kiszoną kapustą, grzybami i ziemniakami z cebulą oraz na wino z goździkiem i pomarańczą. Wybaczcie więc brak świątecznej atmosfery u mnie na blogu. Postaram się nadrobić braki innymi przepisami.


Jednym z nich jest recepta na zdrową alternatywę słodkich śniadań. Muffinki z domieszką mąki żytniej, płatków owsianych oraz kokosa są nie tylko pełne zdrowych węglowodanów, ale również, jak określił je mój kuzyn, "syte". Dwie do porannej kawy sprawią, że zapomnisz o głodzie na kilka długich godzin i dadzą prawdziwego kopa energii.


porcje: 14 babeczek
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 0.5 szklanki pełnoziarnistej mąki żytniej
  • 1 szklanka błyskawicznych płatków owsianych
  • 0.5 szklanki wiórek kokosowych
  • 0.5 łyżeczki soli
  • 0.5 szklanki cukru
  • 1.5 łyżki proszku do pieczenia
  • 0.5 łyżki cukru wanilinowego
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 banan rozgnieciony widelcem
  • suszony kokos do posypania (opcjonalnie)

  1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Przygotuj dwie miski. W jednej wymieszaj dokładnie wszystkie suche składniki. W drugiej roztrzep jajka, dodaj mleko, olej oraz banana.
  2. Wlej masę do suchych składników ciągle mieszając. Odstaw na 5-10 minut. W między czasie przygotuj formę na muffiny (zagłębienia wypełnij papierowymi papilotkami).
  3. Wykładaj masę do foremek do ok. 2/3 ich wysokości. Na wierzchu ułóż suszone kosteczki kokosa. Piecz około 25 minut, albo aż babeczki będą złocisto-brązowe, a wetknięty w nie patyczek czysty.




Jak tylko słońce wyjrzy zza chmur w któreś wolne popołudnie, a w moje członki wstąpią w związku z tym nowe siły, pojawią się na blogu pierwsze posty z cyklu Świat na talerzu. Na pierwszy ogień Gruzja i Dania. Ja nie mogę się już doczekać!



Zobacz również:











1 komentarz:

  1. Dania? Bardzo jestem ciekawa :)
    Muffinki wyglądają znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń