Jogurtowe ciasto cynamonowe z figami

Jesień zbliża się wielkimi krokami, więc moja aktywność fizyczno-intelektualna spadła do koniecznego minimum. Po powrocie do domu mam ochotę tylko wczołgać się do łóżka z czymś słodkim i zatopić się w odmętach internetowych bzdur. Och, internecie, cudowna kraino! I tak dzisiaj obejrzałam filmik o małpach wychowujących kota (20 minut), zaserwowałam sobie porządną dawkę humoru z ulubionego kanału Miranda Sings (1.5 godz.) i jakieś 10 razy zajrzałam na pudelka, tylko po to by przekonać się, że nie ma tam nic a)ciekawego i b)nowego. W ten sposób uśmierciłam calutkie popołudnie, a mogłam przecież zrobić coś niezwykle rozwojowego, na przykład zacząć uczyć się chińskiego albo poukładać, a raczej upchnąć w szafie wszystkie ubrania (zupełnie straciłam już nad nimi kontrolę).



Jak zwykle ratunkiem na chandrę są zakupy. Spożywcze. Więc udałam się do pobliskiego supermarketu, mojej świątyni spokoju i oddałam się medytacji. Na stoisku z owocami świeże figi. Bingo! Od dawna chodził za mną przepis (klik), z którym chciałam poeksperymentować. Nie zmieniłam wiele, a przepis jest rozkosznie prosty.


  • 2 jaja w temperaturze pokojowej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 50 g rozpuszczonego masła
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • skórka starta z 1/2 cytryny
  • 1.5 szklanki mąki pszennej
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2, 3 figi
  1. Piekarnik rozgrzej do 180 stopni. Jaja i cukier zmiksuj na gładką masę. Wciąż miksując dodawaj powoli masło (wystudzone), jogurt naturalny oraz skórkę cytrynową.
  2. W drugiej misce wymieszaj suche składniki: mąkę, proszek i cynamon. Wsyp do jajecznej mieszanki i wymieszaj do dokładnego wymieszania składników.
  3. Formę do keksa o wymiarach około 10x30 cm wysmaruj masłem. Przelej i wyrównaj masę. Na wierchu ułóż figi pokrojone w plasterki. Uwaga! Ciasto wyrośnie, więc jeśli chcesz żeby było całe pokryte owocami układaj plasterki jedne na drugich.
  4. Piecz około 40-45 minut aż wbity w ciasto patyczek będzie suchy.






 Zobacz również:

Najlepsze warstwowe ciasto bez pieczenia: 3 bit










Proste brownie z gorzką czekoladą (bez miksera)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz