Syrop rabarbarowy

Wiem, wiem, to jeszcze nie pora na zimowe przetwory. Ale w tym roku zupełnie zwariowałam na punkcie rabarbaru i musiałam trochę poeksperymentować. Pyszny, bardzo gęsty syrop łączy słodycz z wyraźną kwaskowatością. Idealny dodatek do naleśników, napojów czy deserów. Zawsze sądziłam, że taki piękny kolor syropu można spotkać tylko na sklepowej półce i tylko za udziałem kilku Panów, których imię zaczyna się na literę E.  A jednak nie. Wyszedł piękny. I słodki. Eh, istny facet-marzenie!










Dodatkowym plusem tego przepisu jest produkt uboczny - masa rabarbarowa, która pozostaje po odciśnięciu soku jest przepyszna i można używać jej tak jak każdego dżemu. Świetna z wiejskim serem białym!


czas: 3+h 
porcje: 250 ml


  • 500 g rabarbaru
  • 2 szklanki cukru
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 1 szklanka wody
  1. Rabarbar pokrój na dość małe kawałki. Umieść je w dużym naczyniu razem ze skórką cytrynową i zasyp cukrem. Odstaw na co najmniej 3 godziny, a najlepiej na noc. 
  2. Rabarbar razem z sokiem, który puściły łodygi przelej do garnka o grubym dnie. Dodaj wodę (powinna przykrywać kawałki łodyg). Gotuj na wolnym ogniu około 30 minut, aż kawałki rabarbaru rozpadną się zupełnie.
  3. Przecedź wywar na sicie o bardzo drobnych oczkach, lub najlepiej przepuść go przez gazę. Płynną część wlej do garnka i gotuj na bardzo wolnym ogniu aż do uzyskania pożądanej konsystencji.



Ja chciałam żeby syrop był bardzo gęsty, dlatego podgrzewałam go przez prawie godzinę. Jeśli wolicie bardziej płynną konsystencję, podgrzewajcie go krócej.



Zobacz również:

Jabłkowe pancakes na maślance










Najlepsze warstwowe ciasto bez pieczenia: 3 bit

2 komentarze:

  1. swietne :) a teraz nie jest juz za pozno na rabarbar, bo moze i ja sprobuje???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że nie jest! Ale dla ciebie będzie bezpośrednia dostawa syropu na spróbowanie:)

      Usuń