Pizza z grillowanymi warzywami i serem feta.

Nie byłam przekonana do eksperymentów z pizzą. O drżenie serca przyprawiały mnie reklamy pizzy z czekoladą lub oscypkiem. Dla mnie ideałem jest stara, dobra pepperoni. Ale moja nieoceniona współlokatorka (ukłony w jej stronę) przekonała mnie do kilku nowości. Na pierwszy ogień poszedł kurczak i sos barbecue. Później sos majonezowy i tuńczyk. A w ostatni weekend to oto cudo: grillowane warzywa i ser feta. Nie wierzę w to co powiem, ale było warto.











Ciasto do pizzy przygotuj według tego przepisu: Cienkie drożdżowe ciasto do pizzy

  • 1 czerwona papryka
  • 1 średniej wielkości cukinia
  • 6 dużych pieczarek
  • 1/2 dużej cebuli
  • 1 garść pokruszonego sera feta
  • 100 g sera mozzarella
  • świeża rukola lub roszponka 
  1. Paprykę i cebulę pokrój w grubą kostkę, cukinię i pieczarki w plasterki. Nagrzej patelnie grillową i podsmażaj na niej warzywa przez około 15 minut, aż zmiękną i przyrumienią się.
  2. Gotowe warzywa rozłóż równomiernie na spodzie od pizzy posmarowany sosem pomidorowym. Posyp serem feta oraz pokrojoną mozzarellą. 
  3. Piecz w piekarniku nagrzanym do maksymalnej temperatury około 5-7 minut. Po wyjęciu ułóż na wierzchu świeżą rukolę lub roszponkę.
Uwagi: Jeśli przygotowujesz sos do pizzy z dodatkiem soli, nie doprawiaj warzyw. Jeśli nie, posól je na patelni w trakcie grillowania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz