ZIELONE PAPPARDELLE Z CUKINIĄ, SEREM BUCANEVE I SZYNKĄ PARMEŃSKĄ.

Wczoraj, korzystając z rewelacyjnej pogody (nie będę oryginalna ale: wreszcie!), wybrałam się z wizytą do mojego ulubionego sklepu z włoskimi produktami. Do domu wróciłam oczywiście z kilkoma łupami. Przede wszystkim kupiłam mój ulubiony, absolutnie przepyszny ser. Bucaneve to po włosku przebiśnieg i ser ten smakuje tak łagodnie i delikatnie jak on wygląda. Przytargałam również kilka moich absolutnych must have w kuchni, w tym długo dojrzewającą szynkę parmeńską i cudowny makaron. Dziś postanowiłam wykorzystać te składniki i tak powstał ten przepis.



Składniki 
na jedną porcję:
połowa młodej cukinii
3 plastry szynki parmeńskiej
50 gram sera Bucaneve Arnoldi (lub innego sera pleśniowego o łagodnym smaku, takiego jak camembert)
około 100 gram makaronu pappardelle
pietruszka, bazylia

ząbek czosnku
łyżka oliwy z oliwek

Przygotowanie

1. Cukinie kroimy (najlepiej przy pomocy obieraczki do warzyw) w cienkie, podłużne paski. Czosnek kroimy w plasterki, a ser w kostkę.
2. Makaron gotujemy nie dłużej niż 5 minut we wrzącej, osolonej wodzie.
3. Oliwę wlewamy na patelnie. Gdy się rozgrzeje podsmażamy krótko cukinię z czosnkiem. Dodajemy szynkę parmeńską oraz ugotowany makaron. Podsmażamy razem przez chwilę i dodajemy ser oraz zioła. Doprawiamy do smaku solą oraz czarnym pieprzem. Gdy ser rozpuści się i połączy z innymi składnikami danie jest gotowe do podania.

Ten makaron jest bardzo delikatny i kremowy w smaku dlatego trzeba bardzo uważać z ilością pieprzu jakiej używamy. Pyszna, szybka propozycja na letnie popołudnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz